👍 Proč si ji přečíst: Autor knihy je šéfem "Lidí z baru", kteří mají na svědomí řadu velmi úspěšných brněnských podniků (Bar, který neexistuje, Super Panda Cirkus, 4 pokoje, Slast a Whisky bar, který neexistuje, Na Brno dobrý a Turbomošt) a zážitkový hotel Anybody. V knize popisuje, jakých chyb se dříve jako šéf dopouštěl a k jakému způsobu šéfování teď díky svým zkušenostem a feedbacku z týmu inklinuje. V knize tak můžete pozorovat Honzův přechod od tradičního top-down způsobu managementu k novodobému Servant Leadershipu. Přirozeně si přišel na to, že je lepší lidi neřídit, nemluvit jim do práce a nesnažit se mít vše pod kontrolou, ale naopak jim dát důvěru, jednat s nimi jako se sobě rovnými dospělými a vytvářet jim takové prostředí, ve kterém můžou využívat svých silných stránek, kvalifikovaně se rozhodovat a tvořit něco, co jim dává smyl. V knize jsou pak zkušenosti autora doplněny i velmi relevantní teorií z oblasti psychologie a práce s lidmi. Prakticky tak jde o jednu z nejčtivějších publikací o samo-organizovaných týmech a Servant Leadershipu na trhu.

❤️ Co mi dala: Tím, že mi jsou všechny principy, které jsou v knize popsané, velmi blízké (sama je školím a předávám v rámci mentoringu), nebylo zde pro mě z faktické stránky příliš mnoho nového. V čem mi ale kniha nesmírně pomohla, bylo, že ji autor napsal takhle čtivě. Konečně jsem měla kompaktní a lidsky napsanou knížku, kterou jsem mohla doporučovat ke čtení, aby pomohla lépe dovysvětlit to, co se snažím klienty učit, nemluvě o velké přidané hodnotě knihy v podobě autorových osobních zkušeností. Navíc je úžasné, že se o tomto tématu konečně mluví i v jiných odvětvích než je vývoj IT softwaru!

⭐ 5 z 5: Kniha je dokonalá a pod každou větu bych se 100x podepsala (snad jen kromě té o užívání LSD😀). Přísahám bohu - tuhle knížku do každé firmy!! Je tak skvěle napsaná, že to fakt pochopí i úplný kok*t!🙂