👍 Proč si ji přečíst: Seth Godin touto knihou vytvořil jakési filozofické pojednání o tom, jaké povahy by měl být dnešní marketing. Že se už dávno nejedná o dříve známé neetické praktiky a bombardování zákazníků za účelem prodat produkt, který nikdo nepotřebuje, a ještě k tomu za každou cenu. Dnes by měl být marketing postaven především na porozumění tomu, co zákazník potřebuje, a být mu v tomto naplňování potřeb partnerem. Zároveň je důležité vědět, pro koho je náš produkt určen a pro koho ne. Usnadníme si tím cílení i způsob marketingu, který nás tak už nemusí vyjít ani tolik draho - stát se love brandem a nechat zákazníky, aby vás sami doporučovali, protože jim přinášíte skutečnou hodnotu, i to může být příklad, jak se dá vybudovat skvělý marketing!
❤️ Co mi dala: V době, kdy jsem knihu četla, to byla moje první knížka o marketingu. Líbilo se mi, jak nabádala k etickému přístupu a k primárnímu dodávání hodnoty zákazníkovi. Jen já osobně už tohle z hlediska mého agilního zaměření beru jako samozřejmost, takže tady se u mě žádný aha-moment nekonal. Několik výpisků jsem si udělala, nicméně kniha pro mě šla víc po povrchu, než bych jako nováček potřebovala. Z filozofického hlediska mi tak přišla fajn, z praktického už o něco méně. Jsem ráda, že jsem ji četla, myšlenky měla dobré, jen jsem asi čekala víc...
⭐ 3 z 5: Na to, jak moc je tato kniha pro začátečníky v oblasti marketingu doporučovaná, mi pro úplné nováčky přijde trochu neuchopitelná - vlastně se nedozvíte, jak konkrétně marketing dělat, spíš jen jak nad ním celkově přemýšlet. Což je taky důležité, jen mi přijde, že dnes už se tento novodobý způsob marketingu už tak nějak sám vryl do našeho povědomí, a tak můžete mít z knížky pocit, že jste se vlastně nic moc nového nenaučili. Doporučila bych ji tak spíše někomu, kdo již marketing v určité míře ovládá a jen by si rád ověřil, zda na to jde strategicky správně. Ale kdo ví, třeba pro někoho bude tato kniha tím pravým eye-openerem a bylo by to tak jen dobře!