👍 Proč si ji přečíst: Marketingová knížka, která by vás ideálně měla dovést k tomu, co je vaší unikátní hodnotou (UVP) - čím se vaše značka či produkt liší od konkurence a jiných stávajících řešení. Kniha by vás také měla přivést k tomu, že tato UVP bude v co největším souladu s tím, po čem zákazníci baží (ať už o tom ví nebo ne). Jak zjistit, po čem lidé prahnou, jak to sladit s tím, co můžete nabídnout, a hlavně jak o tom dát vědět - přesně o tom je tato kniha. Nečekejte žádnou příručkovou teorii - autor se snaží všechna moudra ukázat na příkladech konkrétních značek a z nich pak abstrahovat jednoduché poučky. V kapitolách najdete také otázky k zamyšlení, které by vám měly pomoci vytunit i váš vlastní produkt, včetně marketingové strategie a komunikace kolem něj. Čtení ideální zejména pro marketingové nováčky.

❤️ Co mi dala: Pro mě osobně byly prospěšné zejména dvě věci: 1) Knížka mi tehdy jako první přinesla ucelený pohled na marketing, a to ve velmi stravitelné podobě (po opakované snaze nasát info z vysokoškolských učebnic, kdy jsem skripta vždy odložila s tím, že je to hned po ekonomii druhé nejnudnější čtení ever). 2) Otázky k zamyšlení pak byly ve výsledku tou největší hodnotou, protože mi pomáhaly vytvářet most mezi tím, o čem jsem v knize četla, a schopností převést to do vlastní praxe. Mám je dokonce všechny vypsané ve zvláštním souboru a když na ně teď tak koukám, neškodilo by se k nim znovu po roce vrátit 🙂

4 z 5: Knížka se mi moc líbila - pro začátečníka v oblasti marketingu úplně ideální! Příklady firem, kterým se povedlo být nějak jiné (staly se fialovými kravami), byly sice zastaralé, ale pro představu a inspiraci zcela dostačující. Kniha to navíc bohatě vynahradila praktickými tipy a skvělými otázkami k zamyšlení, které jsou stále víc než aktuální. Malá knížka, čtivá, pro rychlé intro do světa marketingu skvělá první volba!