👍 Proč si ji přečíst: Nastoupili jste do své první práce a nestačíte koukat, kolik úkolů na vás spadlo? Nebo možná rozjíždíte své první podnikání a je toho tolik, co je potřeba udělat? Nevíte co dřív, na půlku věcí vždycky zapomenete, pracujete, co to jde, ale stejně stále víc úkolů přibývá než jich stihnete odbavovat? Jestli se poznáváte a říkáte si, že na to přece musí existovat nějaké řešení, máte pravdu! Je jím ovládnutí magie time-managementu. Tato kniha se zaměřuje na základy tohoto umění, a to po teoretické i praktické stránce. Naučíte se rozlišovat mezi naléhavými a důležitými úkoly a jak s nimi pracovat, dozvíte se o zlatém pravidlu 80/20, budete si umět nastavit cíle, pracovat s to-do listy a správně si zorganizovat pracovní i osobní čas. Knížka obsahuje kromě teorie i množství cvičení, checklistů, osobních testů i praktických ukázek. Je ideální pro úplné nováčky v oblasti time-managementu - pro pokročilejší čtenáře už by byla patrně moc basic, i když některých i základních připomenutí není nikdy dost.

❤️ Co mi dala: Moje první knížka, kterou jsem o time-managementu četla, a která ve mně zažehla vášeň pro téma osobní produktivity. Už v roce 2013 🙏 Tenkrát jsem se jako začínající HR zmítala v záplavě úkolů, které nebraly konce - byla jsem v práci denně i 12 hodin a stejně jsem pořád neměla hotovo. Po klidných létech na vysoké škole to pro mě byl fakt šok a nebyla jsem na to absolutně připravená. Tohle nás ve škole neučili. Díky knížce jsem se nenásilně seznámila s úplnými základy time-managementu a v mém pracovním životě to znamenalo okamžité zlepšení. Nebo takhle - ještě to chtělo hodně let, abych si srovnala i další věci, jako je schopnost soustředění, vyřešení prokrastinace, umět úkoly odmítat, mít jasno v prioritách, apod., ale na začátku pro mě i pouhá lepší organizace to-do listů znamenala fakt velký pokrok!

3 z 5: V dnešní době už má knížka trochu old-schoolový přístup. Prakticky dává pouze robotický návod na to, jak si organizovat úkoly, ale nijak nezohledňuje psychologickou a emoční stránku time-managementu, práci s návyky, apod. Takže si podle ní sice budete umět zorganizovat práci, ale už není jisté, že ji pak i skutečně uděláte 🙂 Dnes už bych v rámci tohoto tématu doporučila spíš knížky od Lea Babauty, které time-management pojímají přece jenom už o něco moderněji a komplexněji. Pokud jste si ale knihu koupili, určitě jste chybu neudělali - pokud jste nováček, hodnotu pro vás zcela jistě mít bude!