👍 Proč si ji přečíst: Útlá rychlá knížka, kterou někdo na internetu nazval “brandovým slabikářem” a naprosto to na ni sedí. Pro pokročilejší z oboru to nejspíš bude těžká nuda (nebo možná užitečné opáčko 😉), pro úplného nováčka, který je teorií kolem brandingu a marketingu nepolíbený, však může jít o fajn úvod do této oblasti. Dozvíte se co je to brand (vaše osobní či firemní značka), proč je tolik důležitý, jak jej budovat uvnitř i vně firmy, na jaké otázky si potřebujete umět v rámci jeho tvorby odpovědět, atd. Přidány jsou zde i základy design thinkingu tzn. jak rychle a levně testovat koncepty rozvoje značky, jak pracovat se zákaznickým prožitkem, apod. Pokud potřebujete téma brandingu rychle navnímat a stačí vám jít hodně po povrchu, tento slabikář od uznávaného brandingového guru Martyho Neumeiera je pro vás ideálka.

❤️ Co mi dala: V době, kdy jsem na knihu narazila, jsem začínala téma osobního marketingu a brandingu teprve objevovat. Vydávala jsem se na volnou nohu a snažila se tomu všemu přijít na kloub. Sjela jsem všechna videa z YouTube kanálu Na volné noze a z Mladého podnikatele a četla jsem všechno, co mi přišlo pod ruku. Ale abych řekla pravdu, na nic pořádného jsem tehdy v psané podobě nenarazila. A ráda bych řekla, že tahle kniha byla výjimka, ale nebyla 🙂 Spíš mi pomohla všechny ty doposud útržkovitě získané informace urovnat, ale že bych po jejím přečtení hned věděla, jak si ten svůj brand "vymyslet" a jak si nastavit konkrétní strategii, to jsem teda nevěděla. A vlastně jsem až mnohem později zjistila, že tohle vzniká prostě praxí a daleko víc než jakákoliv teorie mi v tom pomůže agilní mindset (a případně i zkušený mentor). Tak snad vám v tomhle má zkušenost bude taky ku prospěchu ❤

3 z 5: Je potřeba počítat s tím, že stejně jako se ve slabikáři naučíte jen základní písmena a tvorbu vět, i tady se dozvíte jen úplný základ. Pro to, jak "psát celou knihu", si už budete muset dojít jinam. Jako povinné minimum je to ale podle mě kvalitně zpracováno a pokud zde začnete, určitě neuděláte chybu.