👍 Proč si ji přečíst: Kniha o tom, že marketing nemá nic společného s racionalitou. Respektive... Každý marketér by měl vědět, že se spotřebitelé nerozhodují na základě rozumu (i když si myslí opak) a podle toho by měl kreativně uzpůsobit i své nápady, jak daný výrobek nebo značku propagovat. Jak vytvořit kampaň, která přiměje zákazníky k nákupu? Jak vyžít posledních poznatků behaviorální psychologie, aby byl váš produkt ještě lákavější? A co na vás jako na spotřebitele ostatní značky zkoušejí, abyste podlehli jejich lákavým svodům? To se dozvíte v této knížce, která je plná konkrétních příkladů z praxe. Oceníte ji zejména jako zdroj inspirace, pokud jste markeťákem nebo markeťačkou tělem i duší.

❤️ Co mi dala: Knížku jsem četla v době, kdy jsem rozjížděla vlastní podnikání a potřebovala jsem se naučit co nejvíce o marketingu. Od téhle jsem měla velké očekávání - kromě toho, že vyšla u Jan Melvil Publishing a hodně se o ní v komunitě markeťáků mluvilo, tak konečně jako jedna z mála vypadala, že v ní bude i něco o tvorbě osobní značky. Bohužel, kniha pro mě nakonec představovala převážně shrnutí poznatků behaviorální psychologie, o kterých už jsem četla v původních knihách, a marketingové příběhy, které jsem zase často znala od Setha Godina. Jakože ano, opakování těchto principů nikdy neuškodí, ale věřila jsem ve větší využitelnost knihy i pro mě coby běžného freelancera, nejen pro marketingové specialisty. Pro tuhle knihu jsem zkrátka nebyla cílovka...

3 z 5: Za mě je tahle kniha určená skutečně pro lidi, kteří se marketingem živí. Zejména pokud jste předtím nečetli nic od Kahnemana, Arielyho nebo třeba Cialdiniho. Pokud už ale něco o iracionálním nákupním chování a behaviorální psychologii víte, tak se ta hodnota knížky smrskne na soubor mnoha fun factů. Jestli máte fun facts fakt hodně rádi, tak proč ne, kniha může být v tom případě hezkým doplňkem i ke zmíněným autorům. Já od ní ale určitě čekala větší informační hodnotu. Nebo aspoň poloviční velikost...