👍 Proč si ji přečíst: Kniha by vás mohla oslovit v přpadě, že jste právě vyšli ze školy a potřebujete se rychle zorientovat, jak se v tom velkém světě prosadit, jak se prezentovat a jak dosáhnout úspěchu. Knihu napsala Rostya Gordon-Smith, která je historicky nejúspěšnější Češkou na poli HR. Působila po celém světě na velmi významných HR postech, do toho se věnuje charitě a budování komunit. Spoluautorkou knihy je Věra Staňková, jejíž expertíza je v oblasti PR a marketingu. Dohromady tak vytvořily knihu, která je rozdělená na tři části: v první se věnuje tématům osobní vize, rozvoje potenciálu a práce na vlastní identitě, ve druhé se naučíte budovat vztahy s těmi správnými lidmi a jak na ně dobře zapůsobit, a ve třetí se dozvíte, jak to všechno zúročit a jak se umět dobře prodat, abyste dokázali svou vizi naplnit.

❤️ Co mi dala: Tohle byla první kniha zaměřená vyloženě na osobní seberozvoj, kterou jsem kdy četla. Tenkrát mi přišla strašně boží, hodně mě motivovala, už jsem se úplně viděla někde na vysokých manažerských postech. Rozhodně zažehla mou lásku k dalšímu růstu. Problém té knihy byl, že jsem díky ní sice věděla, co mám dělat, ale nevěděla jsem jak, takže reálně u mě po jejím přečtení k žádným zásadním změnám nedošlo. Největší benefit tak pro mě bylo získání rozhledu, kam se dá růst a na čem všem potřebuju zapracovat. Ale i to se tenkrát v mých kariérních začátcích rozhodně počítalo!

⭐ 3 z 5: Graficky moc hezky zpracovaná knížka, která klouže přes mnoho témat spojených s tvorbou osobní značky, ale bohužel se všech dotýká jen velmi po povrchu. Kniha tak může být dobrým startovním bodem pro lidi, kteří jsou v začátcích své kariéry: díky ní si ujasní, na čem u sebe potřebují zapracovat, rozhodně jim ale sama o sobě stačit nebude. Zároveň je knížka z dnešního pohledu již trochu zastaralá - staví na světě a hodnotách dřívější generace, nabádá ke správnému hraní společenských rolí a her, dnes už by však myslím tento přístup zejména u generace Z, která si tolik cení autenticity, úplně neobstál (možná jen ve světě korporátů a nadnárodních organizací, kde ten přerod na novodobější fungování bude asi ještě chvíli trvat).