👍 Proč si ji přečíst: Pokud vás zajímá, jak vypadalo pozadí vymýšlení a vývoje aplikace Spotify, jak náročné bylo dostat ji mezi lidi a vybojovat si své místo na trhu mezi giganty jako Apple, pak vás kniha jistě nezklame. Přečtěte si ji i v případě, že byste rádi získali představu o tom, co zhruba očekávat, když se vám povede založit úspěšný startup. Knížka vám o tom dá poměrně ucelený a místy až bolestivě realistický obraz. Napsali ji dva reportéři a výsledkem je příběh, který vás může inspirovat v tom, že pokud máte silnou vizi, extrémní odolnost a vytrvalost si za svými sny jít, dokážete se dostat prakticky jakkoliv vysoko či daleko. Chce se mi je dodat: "ale za jakou cenu" 🙂

❤️ Co mi dala: Hodně jsem se těšila na to, že se dozvím něco o firemní kultuře a způsobu fungování týmů, podobně jako to měla knížka Pravidlo žádných pravidel, protože firma Spotify je díky tomu v české agilní komunitě poměrně dost známá, ale o tom v knize není překvapivě téměř ani zmínka. Osobně jsem si tak z knihy odnesla spíše dvě minoritní uvědomění: víc si vážím toho, že tuhle aplikaci vůbec můžu používat, protože je to vlastně malý zázrak, že tu dlouhou cestu až ke mně do kapsy vůbec přežila 😀, a zároveň mě kniha utvrdila v tom, že bych na tenhle druh podnikání prostě neměla náturu. Za takový tlak a stres mi nestojí absolutně nic. A vlastně klobouk dolů, že někomu jo...

3 z 5: Měla jsem u téhle knížky stejný problém jako u knihy Elon Musk (Ashlee Vance): napsal ji někdo zvenku. To znamená, že je kniha pouze faktická - za mě jí chybí koření v podobě emocí, myšlenek a osobního charisma hlavních postav a stává se tak jen plochým shrnutím historických událostí firmy. Pokud čekáte víc než toto, budete mít patrně stejně jako já zklamaná očekávání, pokud je ale tohle přesně to, co hledáte, jděte do ní!