👍 Proč si ji přečíst: Knížka představuje nový pohled na produktivitu a time-management - místo toho, aby nám řekla, jak zvládnout všechno, co chceme, učí nás, jak se smířit s tím, že některé věci prostě nestihneme. Každý totiž máme v průměru jen čtyři tisíce týdnů života a do toho prostě všechno nenarveme. Mnohem jednodušší je pracovat na tom, abychom se zbavili věčného pocitu nestíhání. Přijmout naši konečnost a omezený čas, který na tomto světě každý máme, však může být překvapivě osvobozující - přichází s ním totiž i uvědomění, že pro samou honbu za dokonalým využitím každé minuty zapomínáme to nejdůležitější: užít si samotný život. Není to klasická příručka produktivity, ale spíš filozofický průvodce na cestě ke klidnějšímu životu v době nekonečných možností. Pokud tedy hledáte způsob, jak svůj hektický lifestyle zpomalit, věnujte knize pozornost.

❤️ Co mi dala: Na sítích jsem viděla, jak byli lidi z této knížky nadšení, takže jsem se hodně těšila, že mě, starého milovníka odškrtávání úkolů, bude text challengovat a hodně mě posune. A jasně, že jsem se v mnohém našla. Ale čím dál jsem v čtení pokračovala, tím víc jsem měla dojem, že spíš než o seriózní literaturu se jedná o autorovu formu vlastní terapie. Své vlastní postoje vydával za obecné pravdy, "opíral" je o vědecké studie, které si interpretoval, jak se mu to zrovna hodilo, vysmíval se lidem, kteří ještě "neprozřeli", aby vzápětí o pár stránek dál radil to, čemu se sám vysmál. Tak moc mi tenhle autorův styl nesedl, že jsem nebyla schopná si z ní kvůli vzrůstající nedůvěře prakticky nic vzít. Mnohem víc mi v tomhle ohledu dala knížka Esencialismus, která stejné téma zpracovává pro mě mnohem bližším způsobem. "Banány" pro mě ale z hlediska přínosu vyšly bohužel prakticky dost naprázdno.

⭐ 3 z 5: Takovou skvělou myšlenku tahle knížka má, kéž by ji jen byl napsal někdo jiný... Celou dobu na mě působila nekonzistentním dojmem - občasná skvělá myšlenka se utopila pod nánosem kapitol, u kterých máte pocit, že jsou v knize snad jen proto, aby nebyla tak tenká. Takhle... Je dobře, že u nás po již nedostupném Esencialismu vyšla kniha s podobným tématem, protože pořád lepší něco než nic, ale řekla bych, že měl autor spíš štěstí, že téma v době vydání u lidí hodně rezonovalo a v rámci něj by brali snad cokoliv - tím spíš knihu s dobře zvládnutým marketingem. Jinak si zkrátka neumím tak obrovský úspěch u této konkrétní knihy vysvětlit…