👍 Proč si ji přečíst: Pokud svádíte nekonečný zápas s prokrastinací stejně jako dřív já, podobných knih není nikdy dost! Kromě spousty jiných tipů o tom, jak s prokrastinací a věčným odkládáním úkolů zatočit, je hlavní ideou knihy začít den vždy s tím nejdůležitějším úkolem. Nejprve tak říkajíc "sníst žábu" a pak už si prakticky celý zbytek dne užívat slastný pocit, že to nejhorší dnes už máte za sebou a můžete být na sebe pyšní. Pokud míváte často pocit, že jste se celý den nezastavili a stejně jste neudělali/nestihli to nejdůležitější, mohla by být tato knížka tou správnou volbou pro vás!

❤️ Co mi dala: Říká se, že s prokrastinací mají problém zejména velmi chytří lidé, protože jejich mozek dokáže vymyslet nekonečné množství zdůvodnění, proč by se v daný okamžik měli věnovat čemukoliv jinému, než tomu, čemu se věnovat mají. Podle tohoto úsudku musím patřit mezi nejvíc geniální lidi na světě, protože naposledy, když jsem se snažila začít s běháním, vymyslela moje mysl v daný okamžik 12 (!) důvodů, proč bych to měla odložit na "zítra". Myšlenka snězení žáby a následného skvělého pocitu po celý den, mi přišla inspirativní, začala jsem ji tedy hned uvádět do praxe. Každé ráno jsem se snažila splnit ten nejdůležitější úkol dne, plánovala jsem si i důležité týdenní a měsíční úkoly. Pravdu díc, protože jsem tehdy ještě neuměla techniku snězení žáby kombinovat s žádnou jinou technikou (pomodoro, denní návyky, časné ranní vstávání, apod.), brzo pro mě začalo být čím dál náročnější plnit nejdůležitější úkoly hned na počátku dne. Prokrastinovala jsem nakonec tím pádem úplně všechny úkoly jen proto, že se nemohla dokopat k tomu prvnímu "žaboidnímu" 😃 Časem jsem tak na tuto metodu na nějakou dobu zanevřela a vyhodnotila ji jako pro mě nevyhovující. Vrátila jsem se k ní zase až po roce či dvou, kdy už jsem ji uměla využít efektivněji a od té doby už své žáby každý den s větším či menším úspěchem směle baštím!

⭐ 4 z 5: Aby bylo využití této techniky skutečně účinné, domnívám se, že pro boj s prokrastinací patrně nebude stačit pouze snaha tyto "žáby" identifikovat a sršet odhodláním je následně sníst. Bude k tomu potřeba zvládnout ještě další důležité předpoklady, a to najít si pro konzumaci žab vhodnou dobu, mít pro to dostatek energie, mít vyřešeno, proč bych je měla chtít jíst, apod. Knížka tak pro vás může být fajn úvodem do nové techniky pro zvládání prokrastinace, počítejte ale s tím, že nemusí být všespásná.